De coronacrisis heeft het belang van lokale media extra benadrukt. Zowel lezers als adverteerders kunnen hun huis-aan-huiskranten niet missen. Niet alleen vanwege de belangrijke informatie vanuit overheden, maar ook de berichtgeving over initiatieven uit de eigen omgeving. Dat laatste is vooral voor ondernemers van belang. Voor hen is de lokale krant een onmisbare partner om te kunnen blijven communiceren met klanten.
Voor ondernemers is de lokale krant het uitgelezen medium om klanten te bereiken. Ardi Voskamp, commercieel directeur bij Uitgeverij West Media; “De grote kracht van onze kranten is dat ze huis-aan-huis bezorgd worden. Het is goed om als ondernemer je actie of aanbieding op social media te zetten, maar daarmee bereik je maar een selecte doelgroep. Met een advertentie in de krant bereik je veel meer.” Zeker nu het aankoopgedrag van mensen enorm is veranderd is het belangrijk om je als bedrijf te laten zien, stelt Voskamp.
“Wij begrijpen als geen ander dat veel bedrijven het op dit moment moeilijk hebben”, gaat Voskamp verder. “Ook in deze tijd denken we graag mee met ondernemers. Omdat wij ook drukwerk maken en leveren, zoals flyers, posters, visitekaartjes en meer, is er ook met kleinere budgetten veel mogelijk. Neem vooral contact met ons op! Laten we elkaar nu helpen zodat we deze crisis samen goed doorkomen”, besluit Voskamp.
Juist nu is de krant een onmisbaar medium, weet Rick de Vroom, vestigingsmanager. Hij vertelt: “Onze elf titels zijn het bindmiddel in de samenleving en in deze tijd van ‘social distancing’ nemen we die rol nog serieuzer. We besteden volop aandacht aan initiatieven en projecten in de lokale gemeenschap en doen daar zelf ook aan mee. Een oproep om gratis felicitaties in te sturen levert honderden inzendingen op en ook op een prijspuzzel krijgen we veel meer respons dan normaal. Het laat zien dat mensen onze kranten nu nog meer waarderen dan normaal.”
Daarnaast ondersteunen wij de lokale bedrijven, winkels met leuke en interessante activiteiten.
Kortom, lokale media, juist nu!