Terugblik webinar: Maximizd

Op een van de eerste zomerse dagen van 2021 heeft Maximizd een zestigtal leden van MKB Westland (en overige geïnteresseerden) wegwijs gemaakt in de wereld van de social media marketing. In een uur tijd hebben Dean van der Klaauw en Boy van Niel een boeiende presentatie gegeven over hun mooie vak.

“Social media bestaat uit verschillende platformen en je kunt het gebruiken voor verschillende doeleinden. Als je bijvoorbeeld Instagram wilt gebruiken om je doelgroep te bereiken, is het goed om te weten dat van de 40+-ers slechts één op de vijf mensen op dit medium zit. Bij 15- tot 19-jarigen is dit bijna 80%. Bedenk dus goed welk platform je wilt hanteren.” vertelde Van der Klaauw. Collega Van Niel vulde hem aan: “De wens van klanten bepaalt ook het medium en hoe de campagne wordt aangevlogen. Wil je vacatures vervullen? Of wil je alleen naamsbekendheid genereren? Of wil je een vergroting van het online- of fysiek winkelbezoek?” De heren hebben, mede naar aanleiding van vragen, nog aandacht besteed aan goede tips en ook het vermijden van valkuilen.

De sessie werd afgesloten met een casus uit de praktijk. Hieronder kun je het webinar terugkijken en  een handig 10-puntenplan van Maximizd is hier terug te lezen.