GJ, Dé HR-Partner en JPT Personal Training & Coaching bundelen krachten voor gezonde werknemer

De Naaldwijkse bedrijven GJ, dé HR-Partner en JPT Personal Training & Coaching hebben de samenwerking gezocht om stressgerelateerde klachten bij medewerkers te voorkomen of te beheersen. “We leggen de prioriteit bij het welzijn van de medewerkers.” zeggen Monique Barendse en Jeroen Pronk. 

Breed dienstenaanbod
GJ, dé HR-Partner biedt een brede dienstverlening op het gebied van Human Resources; flexwerk, salaris­administratie, werving & selectie, HR-advies, gecertificeerde ARBO-dienst en vertrouwenspersonen behoren tot het aanbod. JPT Personal Training & Coaching is op haar beurt de expert in het fitter maken van mensen door middel van personal training, bodytectraining, hoogtetraining, zuurstoftherapie, coaching, fysiotherapie, cryotherapie, massages, mindfulness, bars, vaatdiagnostiek, voeding- & lifestyleadvies en Preventief Medisch Onderzoek. Een totaalconcept van elkaar aanvullende diensten onder één dak. “Beide bedrijven zijn breed gespecialiseerd in hun branches. We kunnen onze klanten helpen met werkgeversvraagstukken en de fysieke en mentale gezondheid.” zeggen Barendse en Pronk.

Eerste samenwerking
Jeroen Pronk, met vrouw Pascale eigenaar van JPT, blikt terug op de eerste samenwerking tussen GJ en JPT: “Oprichter Remmert Keizer is ooit begonnen met sporten bij ons. We raakten aan de praat als ondernemers onder elkaar en keken hoe we iets voor elkaar konden betekenen. Dat leidde tot een samenwerking op het gebied van payroll; onze medewerkers werden verloond via GJ, dat scheelde ons veel salarisadministratie. Andersom hebben wij een spinningklas opgezet waarbij de vaste GJ-medewerkers nog voor werktijd konden sporten.”

Nominaties Ondernemersprijs
In 2021 werden beide ondernemingen genomineerd voor de MKB Westport Notarissen Ondernemersprijs. Commercieel directeur van GJ Barendse refereert aan het gesprek: “Rondom de nominatie versterkten we de band. We dronken koffie en zagen dat de huidige tijd veel goed goeds bracht, maar we zagen ook de keerzijde; de uitval van personeel is tegenwoordig aanzienlijk hoger. Fysieke overbelasting bleek een groot probleem, maar ook de mentale druk op werknemers.” 

Duurzaam inzetbaar
“Als ondernemer weet ik dat het wegvallen van personeel een groot probleem is,” zegt Pronk, “het werk moet worden gedaan en er is iemand die moet werken aan herstel. Voorkomen dat iemand uitvalt door mentaal en fysiek aan de slag te gaan is belangrijk en anders een zo snel mogelijke re-integratie.” Barendse vult aan: “De duurzame re-integratie is belangrijk. Iemand snel weer plaatsen is makkelijk, maar als deze weer uitvalt, ben je verder van huis. Iemand inzetbaar houden is het doel, mogelijk preventief.”

Traject op maat
De samenwerking bestaat concreet uit een op maat gemaakt traject voor medewerkers met stressgerelateerde klachten. “Dit traject kan bestaan uit een combinatie van coachings- en bars-sessies, mindfulness, ademhalingstraining, cryotherapie en wat nog meer wenselijk is. Na een persoonlijk gesprek met een casemanager kan direct met een traject worden gestart bij onze professionals, de wachttijden zijn kort.” zegt Pronk. “Naast één-op-één gesprekken is het ook mogelijk voor een heel bedrijf een Preventief Medisch Onderzoek te laten doen. Laatst hebben we bij een klant 80 medewerkers gesproken. Een aantal signalen kwam naar voren die het management nu oppakt. Dat is heel concrete winst voor zo’n organisatie.
Een gang naar de bedrijfsarts wordt op deze manier veelal voorkomen.” vult Barendse aan.

Out of the Box
“Je merkt dat beide organisaties out of the box denken, daar schuilt onze gezamenlijke kracht. We hebben aan een half woord genoeg. Het creëren van veerkrachtige individuen en teams is iets dat we hoog in het vaandel hebben staan. In gemiddeld 8 tot 12 weken kun je  een betere versie van jezelf worden, heeft de ervaring geleerd. Wie gunt zijn medewerkers dat nu niet? We kunnen ook gezamenlijk een vitaliteitsdag organiseren voor een bedrijf, dan komen alle disciplines kort aan bod en maken medewerkers op een laagdrempelige manier kennis met het aangeboden dienstenpakket.” zegt Barendse tenslotte.  

gjpd.nl

jptraining.nl