Eddy Moerman van Unicum Elzenhagen: “Blij dat HaringPraet eindelijk weer door kan gaan!”

Wij zijn nu al een aantal jaar partner van MKB Westland en dan met name voor de jaarlijkse HaringPraet. Een ontzettend leuk en drukbezocht evenement en vooral na corona is het geweldig om elkaar weer face-to-face te ontmoeten.” Eddy Moerman van Unicum Elzenhagen in Poeldijk vertelt met zichtbaar plezier over het jaarlijkse netwerkevent. “Als het aan mij ligt, blijven wij tot in lengte van jaren de gastheer van HaringPraet.”

Unicum Elzenhagen is voor veel Westlandse ondernemers een populaire plek om met klanten af te spreken.
En dat is ook precies de ambitie van Eddy Moerman. “Wij willen het verlengstuk zijn van die Westlandse ondernemer”, licht hij toe. “Gekscherend zeg ik altijd dat onze doelgroep de zakenman is die hier doordeweeks met zijn klanten komt en zijn relaties ook hier laat slapen, die op vrijdagavond hier met zijn vrienden komt en op zondag met zijn moeder. En het mooie is dat dit in de praktijk ook regelmatig gebeurt.”

Vertrouwde Unicum-kwaliteit
Eddy vertelt trots dat zijn gasten zowel in het restaurant als in de hotelkamers kunnen rekenen op de vertrouwde Unicum-kwaliteit. “Met 14 kamers zijn we weliswaar een klein hotel, maar we zorgen er wel voor dat onze gasten niks tekortkomen.” Ook als vergaderlocatie is Unicum Elzenhagen populair. Zeker na corona vinden veel ondernemers het prettig om weer eens buiten de deur af te spreken met hun personeel, klanten en/of relaties. “En met een lekkere lunch of een goed vergaderdiner maken wij er een fijne bijeenkomst van.”

Haring en een geweldig walking dinner
De jaarlijkse HaringPraet is ook zo’n fijne bijeenkomst. Eddy vertelt dat het haring happen dan natuurlijk centraal staat, maar dat hij en zijn crew ook andere hapjes serveren. “Bij zo’n walking dinner realiseren wij ons altijd goed dat we voor veel mondjes koken. Dat betekent dat we vooral toegankelijke gerechtjes willen bieden, want het is zonde als veel gasten een ronde overslaan. Verspilling in de horeca wordt een steeds belangrijker aandachtpunt en wij letten daar ook goed op.”  Zo vertelt hij dat er bij een diner geen veelvoud aan schaaltjes met aardappelgerechtjes en groenten op tafel komen. Liever geeft hij gasten de mogelijkheid om wat extra’s bij te vragen. Daardoor wordt er veel minder weggegooid dan vroeger. “En als je dat uitlegt, hebben gasten daar altijd begrip en waardering voor.”

Aandacht voor groente
Een andere ontwikkeling die Eddy in de horeca signaleert, is dat er niet meer standaard wordt uitgegaan van een vis- of vleesgerecht. Meer aandacht voor vegetarische gerechten dus?
Hij ziet dat net even anders. “Waarom moet er meteen een etiketje op”, vraagt hij zich af. “We hebben gewoon allemaal superlekkere gerechten op de kaart en toevallig zit er soms vis of vlees bij en soms niet. Je ziet steeds vaker dat gasten daar flexibel mee omgaan: een voorgerechtje met eendenborst en als hoofdgerecht lekkere ravioli met asperges.” Hij vertelt enthousiast over de heerlijke groenten die zijn team bereidt. Over de feestelijke Biet Wellington die op de kaart heeft gestaan en de smakelijke kroketjes van knolselderij. “Gerechten die je thuis niet zo snel maakt en die echt fantastisch van smaak zijn. Gerechten die stuk voor stuk bewijzen dat je ook zonder vis of vlees ontzettend lekker kunt eten!”

unicumelzenhagen.nl