VTM versterkt marktpositie met rebranding: ‘Verhuizing in 2026 ook symbool voor onze ambitie’

Het nieuws van de rebranding van VTM is nog amper volledig ingedaald of de Westlandse IT-onderneming kondigt alweer een volgend nieuwtje aan: er staat een verhuizing op de planning. Het is tekenend vóór en een uitvloeisel ván de groei en ambitie van het in Maasdijk gevestigde bedrijf.

VTM is in beweging, letterlijk en figuurlijk. Kwam het recent nog naar buiten met de volledige rebranding van het bedrijf, nu is de volgende stap aanstaande. Het bedrijf verhuist in 2026 naar Honderdland Fase 2 (naast Paulina). Operationeel directeur Joeri Schnetz is maar wat trots: ‘We gaan van een pand met maximaal 100 werkplekken naar een pand waar we 250 werkplekken kwijt kunnen. Ook zijn er 150 parkeerplaatsen. Dat betekent een grote stap voorwaarts. Een mooie locatie om gestalte te geven aan onze verdere groei en ambities.’

Van telefonie naar IT en verder!
Die genoemde groei wordt gestaafd door de cijfers: VTM groeide in haar inmiddels 18-jarige bestaan van vijf naar maar liefst 95 IT-specialisten, die tezamen zo’n kleine 2.000 klanten bijstaan in hun IT-behoeften. Indrukwekkende cijfers, die aantonen dat VTM allang een speler van formaat is. Toch is dat nog  niet altijd voor iedereen duidelijk. ‘We worden, vooral door onze langer bestaande relaties, soms nog gezien als een telefoonwinkel, wat inmiddels volledig achterhaald is’, aldus Schnetz. ‘Sterker nog, VTM loopt in het Westland voorop als het gaat om IT-dienstverlening. Welk bedrijf kan bijvoorbeeld zeggen dat het een apart Security- en IoT-team heeft? Dat is uniek. Het toont aan dat we bereid zijn om verder te denken dan IT-basisproducten als netwerkbeheer, systeembeheer, werkplekbeheer. Die zijn voor ons het vertrekpunt. Vanuit dat fundament willen we met onze klanten aan de slag: hoe kunnen we met deze systemen ook slimmer en veiliger werken?’

Bedrijfscultuur staat voorop
Zo vinden er dus veel veranderingen plaats binnen VTM. Komt daarmee de identiteit en bedrijfscultuur niet enigszins in gevaar? Schnetz erkent het risico, maar zeg dat dit niet het geval is, ook omdat VTM daar vol op inzet: ‘We willen heel graag de cultuur behouden die ons heeft gebracht waar we nu staan. Maar als je dat wilt doen, moet je wel kunnen benoemen wat dit DNA na bijna twintig jaar is. Conclusie: we zijn een toegankelijke club mensen, waarbinnen een persoonlijke en informele sfeer en cultuur heerst. Wij helpen weliswaar bedrijven en overheden met belangrijke en veilige online bedrijfskritische diensten, maar bovenal houden we van écht contact. Ons nieuwe logo (communicatiewolk) staat symbool voor hoe wij naar IT kijken. Hoe complex ook, het draait in de basis om communicatie tussen mensen, apparaten, netwerken en systemen. Die moet het doen en daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. De nieuwe slogan “IT die voor zich spreekt” sluit hier naadloos op aan. Tegelijkertijd vertelt de pay-off ook iets meer: IT moet ook echt spreken, meerwaarde bieden. Door persoonlijke aandacht kennen we de klant en weten we hoe IT bij kan dragen aan de business.’

vtmgroep.nl

 

Schrijver: Fred Louter

Foto: Mabel Bohms