Zeeuw & Zeeuw Lost mobiliteitsvraagstukken op

Bij autodealer Zeeuw & Zeeuw werken geen accountmanagers, maar ‘specialisten zakelijke mobiliteit’. En dat is echt wat anders, benadrukt Maurice van Hagen, manager Zakelijke Mobiliteit. “Wij verkopen niet gewoon auto’s, maar helpen onze klanten bij het oplossen van hun mobiliteitsvraagstukken. En dat is precies waar ondernemers behoefte hebben, nu wet- en regelgeving steeds complexer worden.”

“Een accountmanager komt meestal wat halen – een opdracht – terwijl wij wat komen brengen”, vat Maurice het takenpakket van de specialist zakelijke mobiliteit bondig samen. Samen met Franklin Monkou heeft hij onder andere het Westland als werkgebied. Hij vertelt dat zij alleen bij klanten langsgaan als zo’n bezoek nuttig is voor de klant. “Bijvoorbeeld omdat er op fiscaal of juridisch gebied iets verandert dat consequenties heeft voor een klant. We gaan dus niet op pad om onze orderportefeuille te vullen.”  

Autoregeling updaten

Maurice laat weten dat Zeeuw & Zeeuw inmiddels twee jaar volgens deze nieuwe aanpak draait en dat de reacties van klanten erg positief zijn.
“We bespreken tijdens onze bezoeken echt het grote plaatje. 

We zien bijvoorbeeld dat een bedrijf geen, een verouderde of onvolledige autoregeling heeft. Daar kunnen wij dan bij helpen. En echt, dat kan zoveel problemen voorkomen. In een autoregeling leg je bijvoorbeeld vast welke merken medewerkers mogen rijden, of het elektrische auto’s moeten zijn, hoeveel eigen risico ze hebben en welke afspraken je maakt voor het inleveren van de auto wanneer iemand vertrekt. Als dat voor iedereen duidelijk is, hoef je daarover nooit meer discussies te voeren en je weet als ondernemer veel beter waar je aan toe bent.”

Last mile

De specialisten zakelijke mobiliteit zijn een goede gesprekspartner voor alles wat over mobiliteit gaat. Maurice geeft aan dat hij ook graag meedenkt over nieuwe ontwikkelingen die op ondernemers afkomen. “Denk aan de inzet van elektrische scooters als alternatief voor de auto. Maar ook zogenaamde ‘last mile oplossingen’ zijn steeds vaker onderwerp van gesprek. Met last mile bedoelen we de laatste fase van het transport: het stadscentrum in. In 2025 voeren veel gemeenten een zero-emissiezone in en dat heeft voor sommige ondernemingen grote gevolgen. Wij helpen ze om daar goed op voorbereid te zijn.”