In 2023 bestaat Westland Accountancy van Paul Groenewegen, Ferry Zuiderwijk en Peter van der Wilk alweer 10 jaar! In die periode is er in positieve zin veel veranderd. Zo is het bedrijf sinds ruim een jaar gevestigd op het nieuwe Westlandse Industrieterrein Elsenbosch in Honselersdijk. Een schot in de roos, zo is de conclusie na het eerste jaar: ‘Onze verwachtingen zijn volledig uitgekomen’, zegt Paul. ‘Het is een prachtig pand op een zichtlocatie, het is duurzaam, transparant, sfeervol en er heerst een heerlijk energieneutraal binnenklimaat. Daarnaast hebben we hier altijd ruim voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur. Onze klanten, medewerkers en wijzelf ook zijn er dan ook uitermate content mee.’
Digitalisering
Die relaties zijn er in alle soorten en maten binnen het klantenportfolio van Westland Accountancy. De grote gemene deler? ‘Ze willen allemaal hun administratieprocessen optimaliseren, in meest brede zin van het woord’, weet Ferry. ‘Veel kantoren zorgen dat een administratie klopt, wij zorgen er daarnaast voor dat een ondernemer er vrijwel geen omkijken naar heeft. Een van de tools om dit te bereiken is digitalisering. Online boekhouden is vandaag de dag steeds toegankelijker via apps, handige systemen en de juiste koppelingen met de eigen software, zoals Twinfield, Exact of branchespecifieke software. Doordat de managementinformatie altijd direct is gekoppeld aan de boekhouding, zijn cijfers continu échte graadmeters. Stel je daarnaast eens voor dat deze moderne vorm van boekhouden een ondernemer elke week bijvoorbeeld 4 uur scheelt. Reken dat voordeel eens uit op jaarbasis! Dat gaat om grote bedragen, nog even los van het gemak en de dus eerder genoemde inzichten.’
Benaderbaar
Door die manier van werken heeft Westland Accountancy de afgelopen jaren veel nieuwe relaties mogen verwelkomen. Een andere verklaring voor die populariteit? Peter: ‘We zijn zeer benaderbaar en betrokken. Wanneer we bijvoorbeeld iets vernemen wat relevant is voor een of meerdere cliënten, trekken we direct aan de bel. Andersom is dat ook het geval. Als een klant een vraag heeft, kan hij of zij het beste even contact met ons opnemen, in plaats van bijvoorbeeld zelf te gaan googelen. Dan lossen we de vraag op en praten we meteen even bij. Zo blijven we goed op de hoogte van wat er speelt.
Ook dat bedoelen we met benaderbaar.’