Regio nieuws

‘s-Gravenzande

We mogen weer…

Langzaamaan pakken we de draad weer op; de winkelstraten worden drukker, de terrassen zijn opnieuw ingericht en het leven mag weer voorzichtig gevierd worden. Alles uiteraard op gepaste afstand.

Nieuwe ondernemers openen hun deuren: in het voormalige pand van L’Odeur in de v.d. Kasteelestraat heeft Maison Boutique zich gevestigd. In de winkel zijn landelijke meubels en woonaccessoires te koop. Eetcafé de Witte en ijssalon Il Bianco hebben de afgelopen periode gebruikt voor een grondige verbouwing en een nieuwe huisstijl, dameskapsalon Be Moira heeft zich gevestigd in de Graaf Willem II straat en het prachtige project van Rick van den Berg en Jolijn Bakker, eigenaren van Brasserie Chapter (voorheen De Spaansche Vloot), is weer een stapje verder met de opening van de Carpaccioclub, een pop up restaurant voor carpaccio-liefhebbers. Half juni wordt  Feer’s tearoom geopend in de Langestraat.

De afgelopen periode heeft zich gekenmerkt door een sterk gevoel van saamhorigheid onder de ondernemers van ‘s-Gravenzande; samen zoeken naar creatieve oplossingen om omzet te genereren, samen blij zijn op het moment dat kappers en zorg mogen opstarten en samen achter de horeca bij de heropening op 1 juni. Samen gaan we voor een lange, mooie zomer…. we mogen weer!

Meer info over BIZ Centrum ‘s-Gravenzande: www.sgravenzande.website

Wateringen

The Horse Store

Sinds zeven jaar is de ruiterportspeciaalzaak The Horse Store gevestigd aan de Kerklaan in Wateringen. Omringd door zeker tien maneges is dit een goede centrale locatie met gratis parkeren voor de deur.

Door de concurrentie van een aantal grote ketens en internet zijn er veel kleine tot middelgrote ruitersportwinkels dicht gegaan. Het is dus zaak om te focussen op de klant die wel nog naar de ‘echte’ winkel komt.

De klanten zijn verdeeld in drie doelgroepen. De startende ruiter die behoefte heeft aan een goedkoop starterspakket. De ruiter met een eigen pony of paard die gaat voor een leuke en betaalbare collectie. En de sportruiter die vooral kwaliteit in een duurdere prijsklasse wil.

In de winkel staan klantvriendelijkheid en service voorop. Er is altijd tijd voor een kopje koffie en een paardenpraatje. Er is een vast team van dames die allemaal al jaren paardrijden. Er is meer dan voldoende kennis in huis om alle klanten goed te adviseren.

Wekelijks worden er cadeaubonnen gesponsord voor wedstrijden en de medewerkers staan regelmatig met een kraampje op evenementen. Ook is er een webshop en wordt de collectie gepromoot op social media.

Bewust ondernemen loont; The Horse Store is een begrip in paardrijdend Westland geworden waar klanten graag komen!

Monster

Creativiteit in crisistijd!

Van oudsher is een winkelier een mens die zoveel uren als nodig is in de weer is om te voorzien in zijn of haar onderhoud. Leg hem niet te veel beperkingen op, laat hem ondernemen. Met alle risico’s van dien. Zo zijn de winkelsluitingswet, de wet op de uitverkoop, het ondernemersdiploma en tal van andere regels afgeschaft. De detailhandel als één van de economische motoren van dit land kreeg het hierdoor makkelijk. Precario en reclamebelasting zijn nog steeds een heet hangijzer. Door allerlei oorzaken veranderde het koopgedrag. De winkelier beweegt, buigt en veert mee. En dan is daar ineens een virus! De winkelier, autonoom als hij is, krijgt plotseling te maken met een door de overheid opgelegde sluiting. En dan wordt er een heel groot beroep gedaan op de veerkracht. Naar nu blijkt is die veerkracht groter dan men zelf zou vermoeden. Horeca die mondjesmaat caterden, blijken over een heel wagenpark van vrienden en vriendinnen te beschikken om op de gewenste tijden maaltijden aan huis te bezorgen.

De horeca verhuist van binnen naar buiten. In Monster is op het Kerkplein een terras verschenen. Compleet met palmbomen en handkar. Wat op een paar dagen per jaar niet meer was dan een kaal plein is nu veranderd in een gezellige plek waar het deze zomer goed toeven zal zijn. Hulde aan HOP die daar zijn nek uitsteekt! Wie weet bevalt het zo goed dat het blijft. Dat zou toch geweldig zijn! Maar er is meer: sportschoolhouders die van binnen naar buiten verhuizen. Medewerkers die de hele dag winkelwagentjes staan te ontsmetten. Winkels met markeringslinten om de 1,5 meter afstand te garanderen. Allerlei creatieve oplossingen om deze tijd door te komen. En de klant? De klant beweegt, buigt en veert mee. En zo hoort het ook, met elkaar op weg naar betere tijden. Het komt goed, ik weet het zeker!

Frank Rijneveen

Honselersdijk

Online dorpsfeest

De coronacrisis heeft impact op ons allemaal. Met het schrappen van de vergunningsplichtige evenementen tot 1 september, is er ook een streep gegaan door de traditionele, Westlandse feestweken. Echter, boven alles is de Honselse Feestweek er om alle Honselersdijkers een gezellige tijd te bezorgen. Juist nu, in een tijd vol beperkingen, verdient de dorpsgemeenschap een week vol plezier. Daarom zal de Honselse Feestweek dit jaar tóch plaatsvinden, maar dan via een eigen, online TV kanaal.

Van 1 t/m 5 juli 2020 zal HONSELSE FEESTWEEK TV dagelijks uitzenden via YouTube, Facebook en Instagram. Vanuit ‘Studio De Burcht’ aan de Dijkstraat worden interactieve programma’s gemaakt voor alle Honselersdijkers; van jong tot oud. Leuk om naar te kijken, maar nog veel leuker om mee te doen! Uiteraard krijgen de bekende events van de Honselse Feestweek een ‘virtuele’ variant. Denk aan de Wielerronde, Tandemrace, Bar de Burchtloop of de Honselse Pubquiz. Maar ook nieuwe evenementen staan op de agenda, waaronder bijvoorbeeld een online whiskeyproeverij. Begin juni zullen wij het volledige programma presenteren.

Het bedrijfsleven heeft een moeilijke tijd. De trouwe sponsoren van de Honselse Feestweek zullen dan ook niet benaderd worden. Alle sponsoren van 2019 zullen kosteloos tijdens de Feestweek van 2020 worden gepromoot. Bedrijven die toch wat willen bijdragen aan de Feestweek, dat kan uiteraard. Bedrijven kunnen daarvoor contact opnemen met info@honselsefeestweek.nl.

Oproep

De organisatie van de Honselse Feestweek is op zoek naar de materialen en mensen die benodigd zijn om Honselse Feestweek TV mogelijk te maken. Kunt u audiovisuele apparatuur (denk aan camera’s, statieven, mixers, studioverlichting) enkele dagen aan ons in bruikleen geven, dan kunnen wij dat goed gebruiken. Uiteraard staat hier mooie promotie tegenover via het TV kanaal.

Ook TV-talenten zijn van harte welkom! Altijd ervan gedroomd een TV programma te presenteren? Dit is je kans! Met je band of als DJ optreden voor heel Honselersdijk? Honselse Feestweek biedt een podium! Stuur een e-mail naar info@honselsefeestweek.nl.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de social media kanalen van de Honselse Feestweek en naar de gloednieuwe website www.honselsefeestweek.nl. Dankzij DataClicks is deze overzichtelijke website binnen no-time gerealiseerd!