Podcast afl.1: Stijn Baan, Koppert Cress

In de eerste aflevering van MKB Westland ‘The Digital Garden’ is Stijn Baan van Koppert Cress te gast. Koppert Cress heeft op het Marketing Insights Event (MIE) van de Marktonderzoeks Associatie deze zomer de prijs Data & Insights Company of the Year 2022 gewonnen. Tevens te gast is Rene Segers Van Gibbs Analytics. Ik citeer Stijn: “Zonder hen zouden wij geen MOA award hebben ontvangen.”

Een mooie aanleiding voor Patrick Jordans om hen beide het hemd van het lijf te vragen over werken met data. In deze aflevering gaan prachtige lessen voor iedere ondernemer schuil. Met deze quotes zetten beide heren de toon:

Rene Segers: “Voor de grotere corporates is het vanzelfsprekend, maar vooral de kleinere ondernemingen zie ik de ogen geopend worden als we ze helpen over hun onderneming na te denken door met data te gaan werken.”

Stijn Baan: “Eén van de lessen die ik geleerd heb: Je moet nooit in data op zoek gaan naar antwoorden. Je moet juist op zoek gaan naar de inzichten. Dus niet met een aanname erin stappen en hopen te zien wat je wilt zien. Het gaat er juist om wat je niet ziet!”