Narrowcasting: Slimme techniek, maar óók beleving en gevoel

Narrowcasting. Bij het horen van het woord zal misschien niet bij iedereen direct een belletje gaan rinkelen. Dennis van der Kaaij, eigenaar van Marketing in Beeld lacht. “Toch krijg ik steeds vaker iemand aan de lijn die mij vraagt om voor goede narrowcasting te zorgen. Simpel gezegd gaat het over het uitzenden van tekst en beelden via displays.”

Van zolderkamer naar bedrijfspand
We spreken Dennis in het bedrijfspand aan de Buijs Ballotstraat in ’s-Gravenzande, waar Marketing In Beeld sinds begin februari is gevestigd. Het is snel gegaan met de groei van het bedrijf, vertelt Dennis. “Tien jaar geleden begon ik letterlijk op mijn zolderkamer met mijn bedrijf in narrowcasting. Toen was het een parttime hobby naast mijn baan in de IT- en marketingbranche. Inmiddels ben ik al enkele jaren fulltime ondernemer.”

Van alle markten thuis
Samen met drie collega’s (waaronder zijn vriendin Ilse van der Meer) heeft Dennis inmiddels een grote klantenkring opgebouwd in allerlei branches. “We zijn letterlijk van alle markten thuis. Er zitten grote en kleine ondernemingen en organisaties bij. Van de bakker op de hoek tot grote multinationals en bekende merken. Ieder met eigen wensen, huisstijl en tone of voice. Het mooie is dat wij daar heel flexibel op in kunnen spelen. Omdat wij zelf onze software ontwikkelen kunnen we tot in de kleinste details maatwerk leveren aan onze klanten.”

Begrijpelijk voor iedereen
Het succes van beeldschermen is niet zo vreemd, gezien de bijna onbeperkte mogelijkheden, aldus Dennis. “Presentaties geven, entertainen, bezoekers informeren of de volgende personeelsavond aankondigen. En alles daartussenin. De gebruiksvriendelijke software wordt steeds verder doorontwikkeld. Je hoeft er geen ‘IT-nerd’ voor te zijn, ook de directeur of receptioniste kan met onze systemen overweg. Wil je iets wijzigen, dan is dat een kwestie van één druk op de knop. Is het systeem eenmaal geïnstalleerd, dan kan iedereen ermee werken.”

Door heel Nederland – en daarbuiten
Natuurlijk zijn er ook andere leveranciers van narrowcasting, maar Marketing in Beeld loopt in veel opzichten voor op andere concullega’s, vertelt Dennis. “We maken slimme koppelingen en zorgen voor creatieve grafische content. Bovendien werken we samen met betrouwbare partners. We kunnen bijvoorbeeld in heel Nederland (èn daarbuiten) rekenen op ervaren installateurs, die snel en vakkundig displays installeren en eventuele storingen kunnen verhelpen. Het maakt niet uit of je in Groningen, Maastricht of Naaldwijk zit: je wordt snel en goed geholpen.”

Het oog wil ook wat
De vormgeving van de producten van Marketing in Beeld is heel belangrijk, benadrukt Dennis. “Narrowcasting draait niet alleen om slimme, betrouwbare techniek. Onze producten zien er ook van A tot Z goed uit. Het gaat onze klanten vooral om het resultaat: zij willen kijkers bereiken en met elkaar verbinden. Dan zijn de ervaring en beleving heel belangrijk. Je moet de blik van iemand kunnen vangen en vast zien te houden door te raken, overtuigen of entertainen. Vanuit die visie bewegen wij ons heel bewust op het snijvlak van techniek, grafische vormgeving en gebruiksvriendelijkheid. Ik denk dat dat het geheim van ons succes is!”

marketinginbeeld.nl