MKB Westland gaat in samenwerking met de WOS een maandelijkse podcast maken voor bedrijven. De podcast heeft de naam The Digital Garden en behandelt alle mogelijke invalshoeken van digitalisering en digitale veiligheid voor ondernemingen. MKB bestuurslid digitalisering Patrick Jordens presenteert de uitzendingen.
De inzet van data kan zorgen voor efficiëntere bedrijfsprocessen, meer succes in online sales en marketing, beter inzicht in wat klanten willen en betere klantenservice en dus klantenbinding. In de digitaliseringsslag moeten bedrijven simpelweg meegaan om een goede concurrentiepositie te houden. Tegelijkertijd is digitalisering omkleed met (privacy) wet- en regelgeving en is informatiebeveiliging, ook wel cybersecurity, een reëel en hardnekkig probleem voor het Westlands bedrijfsleven.
Jordens neemt de luisteraar mee in de wereld van digitalisering. In de podcasts van ongeveer een half uur belicht hij technologische ontwikkelingen aan de hand van interviews met specialisten in de markt en ondernemers die ervaring hebben met digitaliseringprojecten delen hun inzichten. Jordens: “We hebben goed nagedacht over het laagdrempelig brengen van mooie verhalen waar alle Westlandse bedrijven hun voordeel mee kunnen doen.”
MKB Westland voorzitter Shirley Schelkers is blij met de stappen die MKB Westland in kennisdeling maakt. “Wij willen echt het verschil maken. Digitalisering is nodig voor bedrijven om verschillende uitdagingen op korte en lange termijn het hoofd te bieden. En een onderwerp als cybercriminaliteit is al helemaal actueel. Wij willen dat Westlandse bedrijven weerbaar zijn.”
De eerste uitzending staat nu online en daarin vertelt Stijn Baan van Koppert Cress waarom zij op het Marketing Insights Event (MIE) van de Marktonderzoeks Associatie deze zomer de prijs Data & Insights Company of the Year 2022 hebben gewonnen van onder meer Talpa en Interpolis. Een verhaal over puur ondernemerschap en innovatie.