<Q> iqagency_ in Delft blij met definitieve  overname Arling: Verbinding en beleving als sleutels tot succes

Het was 16 januari jl. feest bij creatief bureau <Q> iqagency_ (spreek uit: ‘eye q agency’), geboren uit de overname van Arling door iQ Events. Die dag was de overname van het uit Westland afkomstige Arling definitief een feit. Nu is het tijd voor actie aan de historische Buitenwatersloot. Met de nadruk op merkbeleving én merkactivatie.

iQ Events en Arling werkten de afgelopen jaren al regelmatig samen aan campagnes en evenementen, maar vonden eind 2022 dat de tijd rijp was om alles onder de vlag van <Q> iqagency_ onder te brengen. ‘We waren beiden toe aan een nieuwe stap’, aldus Micha van Herk, 18 jaar geleden oprichter van het bureau, dat met name gespecialiseerd was in de organisatie van live corporate evenementen. ‘De voor ons lastige coronaperiode was echter een moment om te reflecteren. Wat wilden we de komende jaren, met wie, hoe?
Deze periode werkte als een katalysator, die een al eerder ingezet proces heeft versneld. We weten nu nóg duidelijker waarom we doen wat we doen: zoveel mogelijk mensen verbinden in beleving. Het woord beleving komt vaak terug in onze eigen communicatie, dat klopt.
De markt vraagt al langer om betekenisvolle events, een manier om bezoekers een merk te laten ervaren. Zo hebben we ons steeds meer gespecialiseerd in beleving en besloten om ons hier de volledige focus op te leggen. We ver­sterken de merkpositie van onze klanten met de inzet van creatieve campagnes, live activatie en events.’

Snelle groei

Creatief strateeg Annemiek Waters vult aan: ‘Dit is een tijd van snelle groei van interessante digitale mogelijkheden,
zeker ook voor evenementen, marketing en communicatie. Daar maken we dan ook graag optimaal gebruik van. 
Toch heeft online ook een keerzijde: hebben we nog wel écht contact?
Staan we daadwerkelijk in verbinding met elkaar? Dat kan beter, denken wij. Dat is de reden dat wij onze uiterste best doen om mensen ook fysiek met elkaar te verbinden. Onze werkmethodiek bestaat uit connectie, creatie en relatie. We gaan op zoek naar de échte behoefte van |mensen. Onze werkwijze slaat aan, ook in het Westland, waar mensen van nature veel behoefte aan onderling contact hebben en de betrokkenheid tussen mens en maatschappij groot is. Dat zijn voor ons absoluut bruikbare elementen bij merkactivatie, campagnes en live events. Zie je bedrijf daarbij als een merk, iets tastbaars met gevoel en karakter, zoals mensen dat ook hebben. En precies met díe mense­lijke eigenschappen kunnen we bedrijven, merken en mensen met elkaar verbinden.’

Praktijk

Waters sluit af met een voorbeeld van hoe die werkmethodiek van <Q> iqagency_ er in de praktijk eventueel uit kan zien:
‘We hebben onlangs een grote campagne afgerond waarbij we in iedere fase, van strategie tot en met creatie, telkens weer de boodschap en de uitingen hebben getoetst om te zorgen voor het beste resultaat. Zo zorgen we er niet alleen voor dat we een inschatting krijgen van de gewenste beleving, maar dat we dit evens concreet kunnen vaststellen door het in de praktijk te toetsen. Ook bij de uitdagingen van Westlandse bedrijven sluit dit goed aan. Denk maar aan het versterken van relaties, interne communicatie én het bouwen aan je merkpositie.’

www.iqagency.nl