Hoe een slimme 23 jarige een innovatieve digitale oplossing bedacht voor marketing en verkoop voor het MKB

Generatie Z (mensen die geboren zijn tussen 1997 en 2012) gebruikt het internet doorgaans vanaf jonge leeftijd en integreert in hun leven het gebruik van computerprogramma’s, apps en sociale media. Ze worden ook wel digital natives of de i-generatie genoemd, omdat ze zijn opgegroeid met de grote hoeveelheden digitale data om zich heen en daarmee vertrouwd zijn.

In deze podcast is Chiel Baauw te gast. Chiel is 23 jaar jong en komt uit een arbeidersfamilie. Hij is zelf inmiddels 6 jaar creatief ondernemer en hij ontwikkelt nieuwe digitale concepten met een focus op het bedrijf Whatson, waar hij verantwoordelijk is voor productinnovatie en strategie.

Whatson is een in eigen huis ontwikkelde kunstmatig intelligente entiteit, die op het internet alles opzoekt over potentiële klanten van een organisatie.

“Een van mijn beste vrienden, en nu mijn compagnon,  programmeerde al en bouwde games toen hij 12 jaar oud was. Toen hij 15 was had hij z’n eerste IT consultancybedrijf. Toen ik het idee van Whatson kreeg moest ik gelijk aan hem denken.”