Van der Meer Verzekeringen en  PRO-IN Advies bundelen krachten:

PRO-IN trok vorig jaar al in bij Van der Meer Verzekeringen. Toch wordt pas op 1 juli het ProMeer-logo opgehangen aan het pand aan de Dijkstraat in Honselersdijk. Wij spraken met directeurs Yorick van der Meer, Hans van Dijk en Danny van der Velden over de achtergronden.

In 2019 startten Hans en Danny samen met Jos Paardekooper PRO-IN Advies in Poeldijk. Hans: “Wij vonden dat het adviseren en verzekeren van klanten op het gebied van risico’s beter kon dan veel grote spelers in de markt waarmaakten. Wij wilden klanten op basis van korte lijnen, persoonlijke aandacht en proactiviteit volledig ontzorgen, en helpen bij het realiseren van hun bedrijfsdoelstellingen.”

Aanvulling
PRO-IN richtte zich voornamelijk op MKB en glastuinbouwbedrijven in binnen- en buitenland. Al snel klopten ook steeds meer particulieren bij hen aan. Danny: “Daar lag eigenlijk niet onze focus. Ik had bij Yorick in de klas gezeten en kende het bedrijf van zijn vader, Johan van der Meer. Ik wist dat hij al sinds 1954 een goede naam had opgebouwd in verzekeringen, hypotheken en bankzaken voor bedrijven én particulieren. We gingen samen om tafel om te zien of we konden samenwerken.”

Yorick: “Naast een persoonlijke klik bleken wij elkaar ook zakelijk prima aan te vullen. In 2020 hebben we, naast onze eigen ondernemingen, de VOF ProMeer opgericht. Die samenwerking verliep zo goed, dat we vorig jaar besloten om te fuseren tot één gezamenlijk bedrijf. De wensen van klanten, maar ook de eisen vanuit wet- en regelgeving worden steeds omvangrijker. Dan is het een voordeel om groter te zijn en meer kennis in huis te hebben.”

Zelfde DNA
“In onze business moeten zoveel partijen instemmen met een dergelijke samensmelting, dat het niet van de ene op de andere dag geregeld was,” aldus Yorick. Hans: “Daardoor hadden wij wel alle gelegenheid om onze bedrijven goed voor te bereiden op de fusie. Dat was handig én prettig: de collegiale band met elkaar is nu al stevig.”

Danny: “Dat komt denk ik ook omdat beide bedrijven vergelijkbaar DNA hebben. Al was PRO-IN geen familiebedrijf, het ging ons evenmin om het grote geld of een fancy naam. We wilden gewoon goede service en zekerheid bieden!”

Stáán voor klant
Er werken opvallend veel jonge mensen bij ProMeer vertelt Hans. “Dat is niet zo gek, want verzekeringen en hypotheken zijn bepaald niet stoffig! Geen vraag is hetzelfde, iedere situatie is uniek en vraagt om snel schakelen. Is er bijvoorbeeld een grote brand bij een klant, dan proberen we sneller dan de brandweer op locatie aanwezig te zijn om te zien wat wij kunnen regelen op verzekeringsgebied. Bij zo’n impactvolle gebeurtenis stáán wij er voor de klant. We zorgen ervoor dat het geregeld wordt. Al is het midden in de nacht!”

“Doordat we nu groter zijn, kunnen wij die 24-uursbereikbaarheid nog beter garanderen,” aldus Yorick. “Maar je kunt ook nog altijd gewoon binnenlopen en als het moet ’s avonds een afspraak maken. Het nieuwe logo verandert niets aan onze warme dienstverlening!”

promeer.nl