ISDN stopt. Wat betekent dat voor organisaties?

Per 1 september 2019 gaat de stekker uit ISDN. Definitief! Maakt uw organisatie nog gebruik van ISDN? Geen paniek. Er liggen kansen om uw telefonie professioneler én goedkoper te regelen.

Uw telefooncentrale ligt plat, het alarm is uitgevallen, uw klanten kunnen niet pinnen of de noodlijn in de lift werkt niet meer. Allemaal worstcase-scenario´s, maar het kan wel gebeuren als u ISDN gebruikt en geen actie onderneemt.

Veel organisaties maken nog gebruik van ISDN. Gewoon omdat het allemaal prima werkt en ze geen gedoe willen met overstappen. Maar per september 2019 is het toch echt over en uit met deze verouderde technologie. Per die datum zijn enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN niet meer beschikbaar.

DAG ISDN, HALLO VOIP

Nieuwe technieken dienen zich aan. De voornaamste opvolger van ISDN is bellen via internet, ook wel VoIP (Voice over IP) genoemd. Deze nieuwe technologie biedt mogelijkheden om uw telefonie professioneler in te regelen. Het is flexibeler, stabiel en in veel gevallen kunnen organisaties flink op de kosten besparen.

BELLEN VIA INTERNET

VoIP is inmiddels een volwassen technologie. Met de komst van snelle breedband verbindingen is telefonie over internet kraakhelder en is de stabiliteit gegarandeerd. Niet verwonderlijk dus, dat het aandeel VoIP-telefonie de laatste jaren hard groeit.

Bij VoIP bellen zit uw telefooncentrale op een centrale server in een beveiligd datacenter. U betaalt geen aanschaf of onderhoudskosten voor de centrale, omdat het een clouddienst betreft. Toch beschikt u op deze manier over een hypermoderne telefooncentrale met veel extra’s ten opzichte van de oude ISDN-centrale.

BETROUWBARE PARTNER

Nu overstappen geeft u nog genoeg tijd om te migreren naar een toekomstvaste communicatie omgeving. Kies wel voor een specialist. Een specialist kent uw organisatie en denkt mee wat voor uw organisatie de beste oplossing is. Zo bent u verzekerd van een zorgeloze overgang naar een communicatie oplossing die past bij uw organisatie.

Maak een afspraak met één van onze accountmanagers om te bekijken hoe u de telefonie binnen uw organisatie het best kunt inrichten.

VTM helpt u graag!
Kijk op www.vtmgroep.nl/isdn-stopt of neem contact op via 0174-527320