Ga direct naar de inhoud.

Van der Ende Groep wint MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2016

Van der Ende Groep uit Maasdijk is de winnaar geworden van de 10e editie van de MKB Westland Partners Ondernemersprijs. Het bedrijf won daarnaast de deelprijs voor ‘Strategie & Innovatie’. De deelprijs ‘Personeel & Organisatie’ werd gewonnen door DB Telecom en Hotel Restaurant Unicum Elzenhagen ging er vandoor met de deelprijs ‘Marketing & Communicatie’. De Eindejaarsbijeenkomst op 24 november jl. in de Oude Kerk in Naaldwijk was een groot succes. Ruim 350 Westlandse ondernemers waren aanwezig bij de netwerkbijeenkomst.

Opening
Henk Salome, voorzitter MKB Westland, vertelde o.a. in zijn openingswoord over de Dag van de Ondernemer die 18 november jl. plaatsvond. Het bestuur bracht samen met burgemeester van der Tak en wethouders een bezoek aan Ben’s Fashion en Debets Schalke | DS Hortitrade. “Twee mooie bezoeken, waarbij we trotse ondernemers hebben ontmoet!”, aldus de voorzitter. Hij bedankte de burgemeester en wethouders voor hun bijdrage hierin.

Centramanager

Ook liet Henk Salome weten dat MKB Westland begin 2017 een centramanager wil aanstellen. “Inmiddels hebben we een kandidaat gevonden. Het is nu belangrijk om een goede financiële modus te vinden met de BIZ en het MKB-investeringsfonds.”

Uitreiking WPO2016
Na het welkomstwoord was het de beurt aan juryvoorzitter Lars Boellaard om de prijzen uit te reiken. Volgens de jury springt het personeelsbeleid er bij DB Telecom echt uit. De telecomspecialist is dan ook de terechte winnaar van de prijs ‘Personeel & Organisatie’.

Van der Ende groep wint de prijs in de categorie ‘Strategie & Innovatie’. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren flink verbreed en richt zich sterk op innovaties. Van der Ende Groep levert kwalitatief hoogstaande producten voor verschillende afzetmarkten over de hele wereld. Ook de eigen merken worden daarnaast wereldwijd verkocht. De groei die Van der Ende Groep doormaakt, vindt de jury erg knap.

Hotel Restaurant Unicum Elzenhagen wint de prijs ‘Marketing & Communicatie’. Alles op het gebied van marketing en communicatie doen zij zelf en daar heeft de jury bewondering voor. Online zijn ze sterk bezig. De website hebben zij zelf gemaakt, ze zijn zeer actief op social media en hebben een eigen app waar de gast online alles zelf kan regelen. Het bedrijf is zeer vooruitstrevend en een terechte winnaar in deze categorie.

Na de uitreiking van de deelprijzen werd er een filmpje getoond waarin Van der Ende Groep als overall winnaar bekend werd gemaakt. Het familiebedrijf van Piet en Lex van der Ende heeft een diepe indruk op de jury gemaakt. Op punten als ‘Strategie & Innovatie’ en ‘Personeel & Organisatie’ scoort Van der Ende Groep bovengemiddeld. De jury vindt dit bedrijf een terechte winnaar van de MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2016.

Lancering Streamer
Van der Ende Groep kreeg uit handen van Henk Salome het eerste exemplaar uitgereikt van het magazine ‘Streamer’. Op de voorpagina van het magazine van MKB Westland staat de trotse winnaar!

Na de uitreiking van de prestigieuze ondernemersprijs en de lancering van ‘Streamer’ maakten de vele aanwezigen gebruik van de gastvrijheid in de Oude Kerk om uitgebreid te netwerken onder het genot van een walking dinner en een overheerlijk buffet. De Eindejaarsbijeenkomst was een groot succes!

Juryrapporten

Winnaar MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2016: Van der Ende Groep Unaniem heeft de jury besloten dat van der Ende Groep de winnaar is van de MKB Westland Partners Ondernemersprijs. Piet van der Ende en zijn zoon Lex van der Ende zijn dé ondernemers van 2016. Het bedrijf waar o.a. pompen, elektromotoren, vertragingsmotoren, kleppen en ventilatoren verkocht, gereviseerd en gerepareerd worden heeft veel te danken aan de glastuinbouw. Daarnaast richten zij zich ook op andere marktsegmenten, zoals industrie, bouw en overheidsinstellingen. Het familiebedrijf van Piet en Lex van der Ende heeft een diepe indruk op de jury gemaakt.
Innovaties
De groei die Van der Ende Groep doormaakt, vindt de jury erg knap. De onderneming heeft als doel om twee innovaties per jaar op de markt te zetten. Ze kijken zelf naar welke innovaties er nodig zijn in hun sector, maar luisteren daarnaast ook goed naar wat het bedrijfsleven wil.
Personeel
Van der Ende Groep is een echt familiebedrijf. Dat uit zich in hoe zij omgaan met hun personeel. De medewerkers worden erg betrokken bij het bedrijf, daar geven ze veel aandacht aan. Eerder dit jaar won Van der Ende Groep de OOM-Award 2016, de prijs voor het beste scholingsbedrijf in Zuid Holland. Een knappe prestatie.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
De jury waardeert het dat Van der Ende Groep twee medewerkers met een arbeidsbeperking in dienst heeft. Voor een technisch bedrijf, vindt de jury dat erg goed. Deze medewerkers worden volledig opgenomen in het bedrijf. Daarnaast blinkt het bedrijf uit in maatschappelijke betrokkenheid. Dit blijkt uit de activiteiten rondom WK Kassiebouwen en het project van Stichting de Zaaier in Afrika, waar Piet van der Ende zich met heel zijn hart voor inzet.
Nieuw pand
Naast o.a. het frequent innoveren heeft Van der Ende Groep nog meer bedrijfsmatige plannen. In 2018 gaan zij verhuizen. Het nieuwe pand wordt voorzien van de nieuwste technieken en de onderneming heeft ook dan het plan om nóg meer bezig te zijn met duurzaamheid.
Winnaar
Op punten als ‘Strategie & Innovatie’ en ‘Personeel & Organisatie’ scoort Van der Ende Groep bovengemiddeld. Daarnaast onderscheiden zij zich in hun branche en blijven zij zoeken naar nieuwe markten.

Dit bedrijf is dan ook een terechte winnaar van de MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2016.

DEELPRIJZEN

DB Telecom wint prijs ‘Personeel & Organisatie’
Volgens de jury springt het personeelsbeleid er bij DB Telecom echt uit. De telecomspecialist is dan ook de terechte winnaar van de prijs ‘Personeel & Organisatie’. DB Telecom is vanuit een winkel gegroeid naar een bedrijf met ca. 80 medewerkers. Dat, in een competitieve markt, vindt de jury een knappe prestatie.

Om te overleven in deze moeilijke branche tussen de grote telecommachten kan maar op één manier en dat doet DB Telecom door onderscheidend te zijn met haar personeel. Het bedrijf geeft haar medewerkers de kans zich te blijven ontwikkelen.

Zij vinden vitaliteit erg belangrijk voor hun personeel. Ze geloven dat wanneer je investeert in de mensen, je investeert in de kracht van het bedrijf. Dit doen zij via hun eigen Vitaal programma. Via het Vitaal programma bieden zij hun medewerkers de tools om het optimale uit zichzelf te halen. Dit zijn interessante activiteiten op het gebied van beweging, mindset en voeding.

Wat positief opvalt bij de jury is hoe de onderneming nieuwe medewerkers werft. Zij nodigen tijdens een sollicitatie meerdere kandidaten tegelijk uit die met elkaar in gesprek gaan. Daarmee zoeken ze bepaald soort mensen die in de groep passen.

De jury vindt dat DB Telecom een voorloper is en er alles aan doet om te blijven verrassen. Zij zijn een expert op IT en telecomgebied en ontzorgen de klant volledig. Het is een strak en georganiseerd bedrijf!

Van der Ende Groep wint prijs ‘Strategie & Innovatie’
Van der Ende groep wint de prijs in de categorie ‘Strategie & Innovatie’. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren flink verbreed en richt zich sterk op innovaties. Van der Ende Groep levert kwalitatief hoogstaande producten voor verschillende afzetmarkten over de hele wereld. Ook de eigen merken worden daarnaast wereldwijd verkocht. De jury was erg onder de indruk.

De groei die Van der Ende Groep doormaakt, vindt de jury erg knap. De onderneming heeft als doel om twee innovaties per jaar op de markt te zetten. Ze kijken zelf naar welke innovaties er nodig zijn in hun sector, maar luisteren daarnaast ook goed naar wat het bedrijfsleven wil.

Duurzaamheid is verweven in hun bedrijfsvoering en dat is mooi om te zien. Het nieuwe pand waar Van der Ende Groep zich in 2018 gaat vestigen wordt voorzien van de nieuwste technieken en de onderneming heeft ook dan het plan om nóg meer bezig te zijn met duurzaamheid.

Hotel Restaurant Unicum Elzenhagen wint prijs ‘Marketing & Communicatie’

Hotel Restaurant Unicum Elzenhagen wint de prijs voor ‘Marketing & Communicatie’. Hoe zij hun bedrijf hebben neergezet is bewonderenswaardig te noemen. Dit hebben zij gedaan door vooral te doen en te durven. De jury heeft daar respect voor. De familie Moerman heeft iets heel moois neergezet in Westland. De service waar zij voor staan zie je in alles terugkomen. Je ziet en voelt dat de belangrijkste focus de gast is.

Zonder goed personeel heb je geen lopend restaurant en daar zijn zij zich bewust van. Ze werken met een vast team, er is weinig verloop en de medewerkers zijn trots op hun bedrijf.

Hotel Restaurant Unicum Elzenhagen is er voor iedereen; jong, oud, gezinnen met kinderen, ze benaderen de markt zeer breed en dat stralen zij uit. Alles op het gebied van marketing en communicatie doen zij zelf en daar heeft de jury bewondering voor. Online zijn ze sterk bezig. De website hebben zij zelf gemaakt, ze zijn zeer actief op social media, hebben een eigen app waar de gast online alles zelf kan regelen. Het bedrijf is zeer vooruitstrevend en een terechte winnaar in deze categorie.

Foto's: Rolf van Koppen 

Deel deze pagina op: