Tweede seizoen van De Pitch wederom geslaagd

In het eerste weekend van maart was alweer de laatste aflevering van seizoen 2 van De Pitch te zien op WOS TV. En met succes: binnen anderhalf uur was de crowdfunding van Léon van der Heijde van brasserie C’est bon chez Léon volledig gefinancierd via het platform van Kapitaal op Maat. Hij wil verhuizen naar een nieuwe locatie in het centrum van Naaldwijk en zocht daarvoor kapitaal.

Naast C’est bon chez Léon was ook het doelbedrag van Smart2Move in een mum van tijd behaald om hun sportschool beter op de kaart te zetten. Ook het plan van Joran Pronk van Keyplan is inmiddels gefinancierd. Hij heeft werkkapitaal nodig om groei mogelijk te maken.

In het televisieprogramma De Pitch presenteert een ondernemer zijn/haar plan inclusief financieringsbehoefte aan de jury met jarenlange ervaring in ondernemerschap. Zijn zij bereid als eerste mee te gaan met het plan? De juryleden zijn namelijk de eerste investeerders van de crowdfunding. Daarna kan heel de regio meedoen.

Het doel is om financieringen toegankelijk maken, het kenbaar maken van verschillende financieringsvormen en het stimuleren van ondernemerschap. Met plannen die binnen een paar uur na de uitzending volledig gefinancierd zijn, spreken we van een geslaagd tweede seizoen.

Samenwerking
Het programma is een samenwerking tussen Kapitaal op Maat, MKB Westland, Rabobank Westland, Kredietunie Westland, Westland Partners Notarissen & Advocaten, Ruitenburg adviseurs & accountants, Malkenhorst Makelaars, Het Hele Westland, Spontaan Communicatie & Organisatie en WOS Media.Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom dit spraakmakende televisieprogramma via www.wos.nl/pitch of social media: www.facebook.com/pitchwestland of www.twitter.com/pitchwestland.